Ertesuppe med Chorizo og pannekaker 

Jeg liker ikke erter jeg, men min kjære elsker erter. Så for å glede han, prøvde jeg meg på en ertesuppe. Til meg selv ble det pannekaker i tillegg 😉☺️ som jeg elsker.

Men jeg ble overrasket! Fy søren! Jeg laget(hold for ørene janteryttere)en skikkelig god suppe, om jeg får si det selv 😄👌🏼

Ertesuppe

En pose frosne grønne erter
1/2 løk
1 hvitløk
1 Oksebuljong
3 dl vann
2 dl fløte
3ss sitronsaft
Hvit pepper
Salt
Timian


Mykne løk i litt olje eller smør

Ha i litt og litt buljong

Tilsett erter og kok i 3–4 minutter 

Kjør suppen glatt med en stavmikser. 

Smak til med sitronsaft, salt og pepper. 

Server suppen toppet med

Panneristet chorizo og en dert lett cremefraiche


Jeg elsket den!!! 😍❤️

Server som en egen rett, eller sammen med pannekaker ☺️ sitrondråper og sukker eller sukrin på pannekaken er veldig godt!

Legg igjen en kommentar