Nå er det lenge siden jeg har spist! 

Neida, jeg har spist siden sist. Men ting skjer, jeg har vært på ferie en uke, jeg har laget det samme jeg har laget før og noen ganger så rekker jeg ikke å ta bilder av maten før jeg har spist den opp 😯😂

Jeg leter etter lett mat om dagen, som i sommermat. I dag laget jeg en klassiker; smørdampet nykål med ostesaus, spekeskinke og kokte poteter. Det var namminammi. 
Hvit saus er utgangspunkt for ostesausen, jeg hadde i Jarlsberg i dag. 

100 g Jarlsberg i 

5 dl melk

2 ss smør

2 ss havremel

Salt

Hvit pepper

Lag sausen først og rør inn osten


Nykålhode deles i fire båter, dames i 4-5 minutter, hell av vannet og rør inn en skje smør 🙂 


I dag smakte det best med birkebeiner spekeskinke:) 

En kommentar om “Nå er det lenge siden jeg har spist! 

Legg igjen en kommentar